OD 1. DECEMBRA Plate u javnom sektoru od decembra veće za osam, penzije za 7,5 odsto

Plate u celom javnom sektoru biće povećane za osam odsto od 1. decembra 2026. godine. Od istog datuma penzije rastu za 7,5 odsto, a minimalna zarada od 1. januara 2027. godine iznosiće 600 evra.
Najveće povećanje predviđeno je za zaposlene u sistemu socijalne zaštite, čije će plate porasti za 12 odsto. Povećanja su deo novog paketa mera kojim država planira da podigne životni standard građana.
Od decembra plata doktora specijaliste iznosiće 191.272 dinara, odnosno 1.629 evra. Lekar opšte prakse primaće 152.759 dinara, što je 1.301 evro, a medicinska sestra 103.234 dinara, odnosno 879 evra.
Vaspitači, socijalni radnici, psiholozi, pedagozi, logopedi i zaposleni u srodnim zanimanjima imaće platu od 125.687 dinara, odnosno 1.071 evro.
Prema projekcijama, minimalna zarada od 600 evra pokrivaće tokom 2027. godine 117 odsto minimalne potrošačke korpe. Opterećenje zarada u međuvremenu je smanjeno sa 64 odsto, koliko je iznosilo 2017. godine, na 59,7 odsto u 2026. godini.
Novi iznosi plata i penzija primenjivaće se od 1. decembra, a nova minimalna zarada od početka januara 2027. godine.
Pročitajte i

EKONOMIJA
ISPLATA PENZIJA Pošta Srbije navodi da je za isplatu penzija dobila samo 37 odsto gotovine

EKONOMIJA
PRED ISPLATU DEPOZITA U Alta banci evidentirano 83.620 depozita vrednih oko 379,5 miliona evra

EKONOMIJA
RADNIKA SVE MANJE Sezonski poslovi traže se i u novembru, dnevnice u berbi išle do 5.000 dinara